Czym jest badanie CAWI i co ono daje?

*Wpis sponsorowany - reklama norstat.pl*

Badanie cawi to nic innego jak badanie ankietowe wykonywane przez internet, które ma bardzo duże znaczenie dla firm z biznesowego punktu widzenia, ponieważ pozwala zbadać ważne dla przedsiębiorstwa zagadnienia. Dla jednych będzie to badanie wizerunku marki, a dla innych kluczowe będzie sprawdzenie lojalności klientów - opcji jest bardzo wiele, a kluczowy jest dobór pytań w kwestionariuszu. 



Jak przygotować badanie cawi


Ważne jest aby kwestionariusz był odpowiednio dostosowany zarówno do odbiorców ankiety, jak i do tematów w niej poruszanych, które bezpośrednio przekładają się na zasób informacji, jakie chcemy uzyskać dzięki przeprowadzonemu badaniu cawi.  Warto zlecić takie działania specjalistom w tej dziedzinie - takimi jak firma norstat, która  zajmuje się  tego typu tematami. 


Dobrze przygotowane badanie cawi powinno zawierać wstęp do ankiety, który będzie pewnego rodzaju informatorem dla respondentów o tym czego dotyczy dana ankieta, jakie informacje będą konieczne do jej wypełniania oraz opis sposobu odpowiedzi na pytania zawarte w ankiecie.  Ważne jest, aby pytania w kwestionariuszu były formułowane wynikowo - kolejne wynika z poprzedniego i wszystkie powinny być ułożone w logicznej kolejności. 



Jakie cele badawcze może mieć przeprowadzane badanie cawi?

  • badania o tematyce badawczo-biznesowej
  • ocena wizerunku marki 
  • badanie opinii klientów na temat opakowań czy tez oferowanych produktów 
  • lojalność klientów
  • ocena przeprowadzanych działań reklamowych danej marki 
  • badanie satysfakcji klientów 

Komentarze

Prześlij komentarz

instagram @lifebymarcelka