Jak sprzedawać bez sprzedawania, czyli książka "Sprzedaż bez sprzedawania" P.Fortuna

W dzisiejszym wpisie chcę Wam przybliżyć książkę, którą powinien przeczytać każdy handlowiec i nie tylko, bo  przecież umiejętność sprzedaży sprzedaje się w różnych aspektach życia. Mowa o książce "Sprzedaż bez sprzedawania. Psychologia dobrego wpływu na klienta" Paweł Fortuna, która pomoże nam poznać tajniki skutecznej komunikacji z klientem.



Sprzedaż bez sprzedawania. Psychologia dobrego wpływu na klienta
  • Autor: Paweł Fortuna
  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Typ oprawy: miękka ze skrzydełkami
  • Data premiery: 07.03.2018
  • EAN: 9788301197803
  • Liczba stron: 366
  • Książkę można kupić w księgarni internetowej Wydawnictwa PWN - TUTAJ


Sprzedaż bez sprzedawania

"Nie dziw się, że klient reaguje jak kupiec, skoro ty zachowujesz się jak sprzedawca.
W psychologii sprzedaży roi się od samozwańczych guru proponujących mniej lub bardziej wyrafinowane techniki sprzedawania i wywierania wpływu na klienta. Metody te z wiedzą naukową nie mają wiele wspólnego, a i ich skuteczność pozostawia wiele do życzenia (kto z nas nie zbył telemarketera dzwoniącego z ofertą bezkonkurencyjnego ubezpieczenia albo fantastycznej oferty telewizji kablowej?).
Paweł Fortuna, doświadczony psycholog biznesu i trener, pokazuje, że skuteczna komunikacja z klientem wcale nie musi polegać na manipulacji. Zamiast wyświechtanych trików i sztuczek proponuje sprzedawcom grę w „białe szachy” – sprzedaż etyczną i świadomą, wspólne z klientem poszukiwanie najlepszych rozwiązań. Sprzedaż bez sprzedawania oznacza realizację w przestrzeni handlu takich wartości jak uczciwość i prawda, działanie pozbawione manipulowania i ukrytych intencji, a także sposób na tworzenie społeczności zadowolonych klientów." (opis okładkowy)


Książka jest podzielona na 3 części. 


CZĘŚĆ I - SPRZEDAŻOWA ŚCIEMA 
W tej części autor opisuje to, czego chyba najbardziej nie lubimy, czyli nachalna próba sprzedaży swojego produktu przez sprzedawców, która jest często podejmowana w nieodpowiednim czasie i miejscu. W tej części znajdziemy wiele konkretnych przykładów owej sprzedażowej ściemy, z wieloma z pewnością mieliśmy już do czynienia.


CZĘŚĆ II - LUDZKA TWARZ HANDLU 
Będziesz mieć wszystko, czego potrzebujesz, jeśli dostatecznie dużej liczbie ludzi dasz to, czego oni potrzebują.
To najbardziej obszerna część książki, pozwala ona lepiej zrozumieć naszych potencjalnych klientów i ich zachowania. W tej części autor przygotował sporo ćwiczeń i przykładów, które sprawiają, że dużo łatwiej jest wczuć się w skórę klienta. Dla mnie ta część jest najbardziej wartościowo i najwięcej z niej wyniosłam.


CZĘŚĆ III - ZMIANA NAWYKÓW
Zmień nawyki,  zanim one zmienią Ciebie   
Z tego rozdziału dowiemy się tego jakie działania trzeba podjąć, by stać się bardziej efektywnym handlowcem, który rozumie potrzeby klientów i wychodzi im na przeciw. Jednocześnie nie robi tego w sposób nachalny, a jest subtelny i sprawia, że klient sam "wpada" na pomysł zakupu.


Książkę "Sprzedaż bez sprzedawania. Psychologia dobrego wpływu na klienta" Paweł Fortuna - polecam każdemu, kto w mniejszym lub większym stopniu coś sprzedaje i jego praca polega na kontakcie z klientem. Można z niej dużo się nauczyć i co ważne wszystko jest poparte przykładami "z życia wziętymi", co sprawia, że jest ona bardzo jasna w  przekazie.

Komentarze

  1. Książka jak najbardziej przydatna Jeżeli ktoś obraca się w handlu tak jak ja. Natomiast ja już się nauczyłam że szczerość podczas sprzedaży jest kluczem jeśli umiemy wyczytać tego co klient potrzebuje to będziemy wiedzieli co można mu zaproponować tak aby obie strony były zadowolone :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś dla mnie, mysle, że każda osoba zajmujaca się handlem powinna przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla zainteresowanych książka z pewnością okaże się interesująca. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa pozycja dla zainteresowanych tematem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zainteresowałaś mnie tą książka i chętnie po nią sięgne

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie tę książkę polecał mi pewien Pan prowadzący szkolenia sprzedażowe. Wiele razy uczestniczyłem w spotkaniach z nim bo przekazuje naprawdę cenną wiedzę. Teraz wiem, że on też musiał się gdzieś tego wszystkiego nauczyć. Między innymi z tej książki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

instagram @lifebymarcelka